پدیده سالمندی محور گفتگوی مدیرکل بهزیستی و رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین

۰۹ دی ۱۴۰۳ | ۱۰:۵۸ کد : ۷۷۲۶۹ اخبار
تعداد بازدید:۴۵۶
در دیدار مدیرکل بهزیستی با رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین بر همکاری دوجانبه از طریق توسعه آموزش‌های مقطع‌دار و پودمانی با تاکید بر پدیده سالمندی توافق شد.
پدیده سالمندی محور گفتگوی مدیرکل بهزیستی و رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین

مدیرکل بهزیستی استان با رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین؛ در دیدار دکتر علی دهباشی‌پور مدیرکل بهزیستی با دکتر محمد دوسرانیان مقدم رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان که ظهر روز شنبه هشتم دی‌ماه صورت گرفت، بر همکاری دوجانبه از طریق توسعه آموزش‌های مقطع‌دار و پودمانی با تاکید بر پدیده سالمندی توافق شد.

در ابتدای این دیدار، دکتر دوسرانیان مقدم با تشریح امکانات و اقدامات این دانشگاه در حوزه‌ خدمات اجتماعی، اظهار داشت: ارائه رشته‌های مددکاری اجتماعی، تربیت مربی مهد کودک و آموزش استثنائی در مقاطع‌ تحصیلی کاردانی و کارشناسی در طی سال‌های فعالیت این دانشگاه نمونه‌ای از اقدامات و ظرفیت‌هایی است که می‌تواند در خدمت بهزیستی قرار گیرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین ظرفیت برگزاری دوره‌های پودمانی تخصصی در حوزه سالمندان را از دیگر ظرفیت‌های این دانشگاه برشمرد و افزود: مرکز آموزش علمی کاربردی جمعیت هلال احمر استان با ماموریت توسعه آموزش‌های حوزه خدمات اجتماعی و امکانات سخت‌افزاری مناسبی که در اختیار دارد، آمادگی برگزاری دوره‌های تخصصی مراقبت سالمندان و مددیاری سالمندان در قالب دوره‌های تک پودمان و دوره‌های تخصصی‌تر مانند آموزش مهارت‌های پیشگیری و مراقبت از زخم بستر سالمندان و معلولین را در قالب دوره‌های آزاد دارد.

دکتر علی دهباشی‌پور در این دیدار ضمن تقدیر از دغدغه‌های مسئولانه و اعلام آمادگی دانشگاه جامع علمی کاربردی در کمک به ارائه خدمات حمایتی و توانبخشی بهزیستی، گفت: سالمندی پدیده‌ای است که در آینده‌ای نزدیک اتفاق افتاده و فرصت‌ها و تهدیدهایی را برای نظام سلامت در پی دارد، از این‌رو نیازمند برنامه‌ریزی برای مواجهه با آن در سالهای آتی هستیم و خیلی خوشحالیم که دانشگاه جامع علمی کاربردی در این زمینه پیشگام است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با تاکید بر جایگاه، توانمندی و اختیارات قانونی دانشگاه جامع علمی کاربردی در توسعه آموزش مهارتی، اظهار داشت: همکاری دوجانبه می‌تواند در زمینه‌های تعریف پودمان‌های آموزشی مورد نیاز، بروزرسانی محتوای آموزشی، بازنگری در نحوه ارائه آموزش‌ها و سوق دادن آن به روش استاد-شاگردی و همچنین برنامه‌ریزی اجرای دوره‌های مقطع‌دار گسترش یابد.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد تجربیات موفق این همکاری به صورت پایلوت کشوری، الگوی اقدامات جامع در سطح ملی قرار گیرد.

در این دیدار که رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جمعیت هلال احمر استان و معاونان دو مجموعه نیز حضور داشتند، مقرر شد موضوعات مورد نظر در قالب تفاهم‌نامه همکاری مشترک پیگیری شود.


( ۳ )