رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری با مخابرات منطقه قزوین: فرهنگ مدرکگرایی معضل اشتغال منابع انسانی در کشور است
تفاهمنامه همکاری مشترک میان دانشگاه جامع علمی کاربردی و مدیریت مخابرات منطقه قزوین منعقد شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین، با هدف توسعه همکاریهای آموزشی و استفاده از ظرفیتهای علمی و زیر ساختهای موجود، تفاهمنامه همکاری مشترک به امضای دکتر محمد دوسرانیان مقدم رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و مهندس نصرآبادی رئیس مخابرات منطقه قزوین رسید.
در مراسم انعقاد این تفاهمنامه که به میزبانی مدیریت مخابرات منطقه قزوین برگزار شد، دکتر دوسرانیان مقدم رئیس دانشگاه، با اشاره به فرهنگ مدرک گرایی در جامعه، این معضل را مانع اصلی اشتغال منابع انسانی کشور دانست و اظهار داشت: آمار بالای بیکاری دانشآموختگان آموزش عالی کشور نشان از ضرورت اصلاح روشهای آموزشی و توجه به آموزشهای مهارتی دارد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین با بیان اینکه ابلاغ شیوه نامه وزارت علوم برای اجرای دروس کارورزی یکی از اقدامات شایسته برای اصلاح رویههای آموزش عالی است، افزود: در این شیوه نامه امکان گذراندن یک پودمان علمی کاربردی به عنوان جایگزین دروس کارورزی مهیا شده است.
وی با ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهمنامه همکاری خاطرنشان کرد: توسعه مراکز آموزش مهارتی کوتاه مدت علمی کاربردی با مشارکت دستگاههای اجرایی تخصصی وابسته به دولت و شرکتهای خصوصی با فناوری پیشرفته، بستر آموزش هدفمند و موثر دانشجویان دانشگاههای نظری را فراهم خواهد کرد.
مهندس نصرآبادی مدیر مخابرات منطقه قزوین نیز در این مراسم ضعف در آموزش مهارتی کارکنان جوان مخابرات را یکی از مشکلات جایگزینپروری در این شرکت فنی و تخصصی دانست و گفت: با تعطیلی دانشگاه وابسته به شرکت مخابرات، خلاء جدی در ارائه آموزشهای تخصصی به منابع انسانی این شرکت پدیدار شد چرا که تغییرات سریع فناوری در حوزه ICT ضرورت آموزشهای مستمر به کارکنان شرکت را دوچندان میکند.
مدیر مخابرات منطقه قزوین راهاندازی مرکز آموزشهای مهارتی مخابرات استان را یکی از برنامههای این مدیریت عنوان کرد و اظهار داشت: این مرکز با هدف انتقال دانش کاربردی به کارکنان شاغل در مدیریت مخابرات استان قزوین راهاندازی خواهد شد.
شایان ذکر است محورهای اصلی این تفاهمنامه که در ۹ ماده تنظیم شده است، شامل بهره گیری از ظرفیتهای علمی متخصصان، استفاده از زیرساختهای آموزشی و کمک آموزشی طرفین، طراحی و اجرای دورههای آموزشی رسمی و تکمیلی بین سطوح تحصیلی علمی کاربردی بر اساس نیازهای آموزشی و توسعه نظام صلاحیت حرفهای میباشد.
