مشارکت دانشگاه جامع علمی کاربردی در بخش مدیریت بحران با اجرای دوره آموزش مهارتی «فضای دوستدار کودک پس از بحران»
دانشگاه جامع علمی کاربردی با اجرای دوره آموزش مهارتی «فضای دوستدار کودک پس از بحران» که به همت مرکز آموزش علمی کاربردی جمعیت هلال احمر استان قزوین تدوین و اجرا میشود، با بخش مدیریت بحران همکاری میکند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان قزوین، در این دوره آموزشی که با هدف آموزش دانشآموختگان رشتههای مددکاری اجتماعی، روانشناسی و علوم تربیتی در حال برگزاری است، مهارتآموزان با مفاهیم ارزیابی وضعیت بحرانی و استانداردهای حمایت از کودکان در شرایط بحرانی و اضطراری آشنا خواهند شد.
دکتر دوسرانیان مقدم رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین در حاشیه بازدید از اجرای بخش عملی این دوره آموزشی که در مدرسه شهید مصطفی خمینی روستای کوچار شهرستان البرز صورت گرفت، اظهار داشت: کشور عزیز ما ایران به طور وسیعی در معرض حوادث طبیعی قرار دارد که فراتر از بروز خسارات مالی، موجب درهم شکستن ساختارهای اجتماعی و خانوادگی خواهد شد و در این میان کودکان بیشترین آسیب روحی و روانی را متحمل میشوند. لذا ایجاد فضای دوستدار کودک پس از وقوع بحران، تاثیر مستقیمی در کاهش این آسیبها و افزایش سطح تحملپذیری کودکان به عنوان آیندهسازان کشور خواهد داشت.
دکتر دوسرانیان مقدم با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی بنا بر رسالت اجتماعی خود به بخش مدیریت بحران کشور یاری میرساند، گفت: در این راستا دوره آموزشی فضای دوستدار کودک پس از بحران به همت مرکز آموزش علمی کاربردی جمعیت هلال احمر استان قزوین تدوین و در کمیته برنامهریزی درسی دانشگاه به تصویب رسیده است و هماکنون شاهد اجرای اولین دوره آن با مشارکت 18 مهارتآموز به مدت 40 ساعت اجرا هستیم.
وی در پایان افزود: مهارتآموزان در بخش عملی این دوره با حضور در مدارس ابتدایی و پیش دبستانی تحت نظارت مدرس دوره، به اجرای عملی آموختههای خود میپردازند.
گفتنی است پیش از این، نوبت اول بخش عملی دوره با حضور مهارتآموزان در منطقه الموت قزوین برگزار شده بود.
