رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین: انتقال دانش تجربی در کنار مبانی نظری توسط مدرسان لازمه تحقق اهداف دانشگاه است

۰۵ مهر ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۴ کد : ۶۹۴۴۹ اخبار
تعداد بازدید:۹۰۶
دکتر دوسرانیان مقدم در دوره «آشنایی با نظام آموزش علمی کاربردی» بر اهمیت انتقال دانش تجربی به دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین: انتقال دانش تجربی در کنار مبانی نظری توسط مدرسان لازمه تحقق اهداف دانشگاه است

دوره «آشنایی با نظام آموزش علمی کاربردی» ویژه مدرسان جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین، در این دوره آموزشی یک روزه که روز سه‌شنبه چهارم مهرماه با حضور 26 نفر مدرسان جدید آموزشی و خبره در سالن جلسات دانشگاه برگزار شد، شرکت‌کنندگان با موضوع جایگاه نظام آموزش مهارتی در آموزش عالی کشور، برنامه‌های جاری دانشگاه برای توسعه آموزش‌های مهارتی، قوانین و مقررات آموزشی دانشگاه و نیز سامانه‌های دانشگاه آشنا شدند.

در ابتدای این دوره، دکتر محمد دوسرانیان مقدم رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین در خصوص برنامه‌های جدید دانشگاه در حوزه تضمین اشتغال دانشجویان، طرح آباد (آموزش برای اشتغال دانش‌آموختگان)، وظایف دانشگاه در نظام صلاحیت حرفه‌ای، تدوین، تصویب و برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی کوتاه مدت به ایراد سخن پرداخت.

دکتر محمد دوسرانیان مقدم با اشاره به نقش مدرسان علمی کاربردی در تحقق اهداف دانشگاه، اظهار داشت: به جهت ماهیت مهارتی آموزش‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی در گزینش مدرسان دانشگاه به موازات سنجش توانایی علمی، معیارهای حسن سابقه کار و تجربه مورد توجه قرار داشت بنابراین انتظار می‌رود مدرسان عزیز علاوه بر انتقال دانش نظری، در انتقال دانش تجربی خود اهتمام لازم را داشته باشند.

گفتنی است دوره «آشنایی با نظام آموزش علمی کاربردی» یک دوره 6 ساعته از مجموع 60 ساعت دوره آموزشی لازم پیش از شروع فعالیت مدرسان جدید است و در همین رابطه دوره‌های آموزش فنون تدریس، سنجش و ارزیابی، تکنولوژی آموزشی و اخلاق حرفه‌ای برگزار خواهد شد.

کلیدواژه‌ها: مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی


( ۳ )