تصویب برگزاری شش رویداد علمی و استارتاپی در شورای پژوهش، فناوری و کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین

۰۸ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۴ کد : ۶۷۶۸۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۶۸
در نشست شورای پژوهش، فناوری و کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین با درخواست برگزاری شش رویداد علمی و استارتاپی توسط مراکز آموزشی موافقت شد.
تصویب برگزاری شش رویداد علمی و استارتاپی در شورای پژوهش، فناوری و کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین

شورای پژوهش، فناوری و کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین به ریاست دکتر دوسرانیان مقدم و با حضور دکتر احمدی رئیس پارک علم و فناوری استان و سایر اعضای حقیقی و حقوقی این شورا تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین، در این نشست که با محوریت موضوع سیاست‌گذاری برای تقویت کارآفرینی در دانشگاه، مشارکت در طرح دستیار فناور پارک علم و فناوری و بررسی درخواست برگزاری شش رویداد علمی و استارتاپی توسط مراکز آموزش علمی کاربردی استان برگزار شد، دکتر دوسرانیان مقدم رئیس دانشگاه با تبیین اقتضائات دانشگاه‌های مهارتی، پژوهش‌های فناورمحور و کاربردی را در راستای توانمندی دانشجویان این دانشگاه برشمرد و اظهار داشت: تحصیل دانشجویان در رشته‌های متنوع و شغل‌محور، فرصت ورود دانشگاه به فناوری‌های مختلف مورد نیاز استان را فراهم ساخته است. وی با اشاره به فعالیت انجمن‌های علمی و هسته‌های فناوری در دانشگاه، افزود: سه هسته فناور در رشته‌های تخصصی «طراحی دوخت و لباس»، «ایمنی و بهداشت» و «مدیریت پسماند» در سه مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی، خانه کارگر و شهرداری قزوین فعال هستند.

دکتر احمدی رئیس پارک علم و فناوری و عضو شورای پژوهش، فناوری و کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین نیز در این نشست، با تاکید بر ظرفیت‌های بالقوه موجود در دانشگاه، تاسیس یک مرکز رشد تخصصی در تعدادی از رشته‌های علمی کاربردی را ضروری دانست و افزود: با توجه به توزیع جغرافیایی مراکز آموزش علمی کاربردی و سیاست پارک علم و فناوری بر تمرکز زدایی، امکان تاسیس مراکز رشد تخصصی در فضای آموزشی این مراکز فراهم است. این مقام مسئول اجرای دومین مرحله از طرح دستیار فناور را فرصتی برای دانشجویان مقاطع مختلفی تحصیلی برشمرد و خاطرنشان کرد دانشجو با حضور و فعالیت در شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر کسب تجربه ارزشمند در رشته تحصیلی خود، با نحوه مدیریت ریسک و سایر چالش‌های مدیریتی شرکت‌های فناور آشنا شده و علاوه بر آن، پس از پایان دوره دستیاری و در صورت اثبات توانمندی‌ها، امکان اشتغال نیز برای دانشجو فراهم خواهد شد.

در این نشست، پس از استماع نظرات سایر اعضاء، برگزاری 6 رویداد علمی «استراتژی‌های جایگاه سازی و برند»، «استراتژی‌های نفوذ برند در ذهن مشتری با تمرکز بر تصویر برند»، «متغیرهای خارجی تعیین کننده طبقه اجتماعی مصرف کننده»، «HSE MS»، «بازاریابی پست مدرنیسم» و «تبلیغات و برندسازی» توسط دو مرکز آموزش علمی کاربردی جمعیت هلال احمر و خانه کارگر قزوین مورد تصویب قرار گرفت.

کلیدواژه‌ها: شورای پژوهش