نشست مشترک دانشگاه جامع علمی کاربردی و مدیران آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد
در نشست مشترک دانشگاه جامع علمی کاربردی و مدیران آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، بر هماهنگی میان ارائه رشتههای مهارتی در سطوح پایه و عالی تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین؛ در این نشست که با دعوت از دکتر دوسرانیان مقدم سرپرست دانشگاه از سوی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در روز شنبه دهم دیماه در سالن جلسات این معاونت تشکیل شد، مهندس شهری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش با بیان اینکه فعالیت آموزش و پرورش و دانشگاهها در چارچوب ماموریتی مشترک تعریف میشود، اظهار داشت: شورای مدیران منتخب دبیرستانها و هنرستانهای استان فضای مناسبی برای گفتگو و تبادل نظر پیرامون دغدغههای مشترک آموزش و پرورش و دانشگاههاست و حضور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فتح بابی برای استمرار این جلسات خواهد بود تا با تشریک مساعی و استفاده از ظرفیتها و امکانات موجود بتوانیم در جهت تحقق هدف مشترک که همان پرورش فکری و آموزش علمی و مهارتی نیروی انسانی کشور است، گامهای مفیدی برداریم.
دکتر مقدم سرپرست دانشگاه نیز در این نشست، ضمن تقدیر از رویکرد تعاملی آموزش و پرورش استان با دانشگاهها، هماهنگی میان این دو نهاد علمی و فرهنگی را ضروری دانست و افزود: با توجه به تنوع رشتههای مهارتی در شاخه هنرستانهای فنی و حرفهای و کاردانش و دانشگاه جامع علمی کاربردی، تطبیق میان این رشتهها در سطوح پایه و عالی از جمله اقدامات مهمی است که نیازمند هماهنگی دو مجموعه است.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین، همکاری در نیازسنجی و نیازآفرینی در بازار کسب و کار استان، اشتراکگذاری بسترهای نرمافزاری و سختافزاری دو مجموعه برای توسعه کیفی آموزشهای مهارتی و شناسایی نخبگان و خبرگان آموزش مهارتی را از دیگر نتایج استمرار نشستهای هماندیشی و همکاری مشترک عنوان و ابراز امیدواری کرد با نگاه مثبت هیات رئیسه اداره کل آموزش و پرورش استان بتوانیم گامهای موثری در این مسیر برداریم.
در ادامه این نشست، معاون اجرایی، رئیس اداره فرهنگی و دانشجویی و رئیس اداره گسترش و برنامهریزی درسی دانشگاه در خصوص الزامات تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در اسناد بالادستی، ظرفیتها و مزیتهای دانشگاه، اقدامات صورت گرفته در مسیر تنوع بخشی به آموزشهای مهارتی و پذیرش دانشجو در دانشگاه به ارائه توضیح پرداختند.
