معاون نظارت و سنجش دانشگاه: مراکز آموزش علمی کاربردی در نهضت ملی حل معضل بیکاری نقشی تعیین کننده دارند
نشست شورای هماندیشی و تعامل روسای مراکز آموزش علمی کاربردی با حضور دکتر علی فتح طاهری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین و دکتر نظری مدیرکل هماهنگی امور واحدهای استانی روز چهارشنبه 22 تیرماه در سالن جلسات دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین، در بخشی از این نشست، دکتر فتحیان معاون نظارت و سنجش دانشگاه به صورت ویدئوکنفرانسی در جلسه حضور یافت و در سخنانی ضمن تقدیر از مراکز آموزش علمی کاربردی که در مسیر توسعه کیفی و کمی آموزشهای مهارتی تلاش میکنند، اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی با رسالت آموزش علوم نافع به صورت کاملا هدفمند نسبت به تربیت دانشجو گام بر میدارد و دانشجویان این دانشگاه با هدف تامین نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار آموزش میبینند. وی با تاکید بر اثربخش بودن آموزشهای مهارتی، دانشگاه جامع علمی کاربردی را یک زیرنظام موفق در حوزه آموزش عالی کشور عنوان کرد.
سند آمایش سرزمینی ملاک تدوین برنامه 4 ساله استانها باشد
معاون نظارت و سنجش دانشگاه در ادامه با بیان اینکه تدوین سند آمایش سرزمینی استانها در مرحله نهایی خود قرار دارد، گفت: سند بالادستی برنامه 4 ساله مراکز آموزش علمی کاربردی، سند آمایش سرزمینی هر استان خواهد بود تا ضمن اجتناب از فعالیتهای ناهمگون و جزیرهای، فعالیتهای دانشگاه در راستای رفع نیازهای آموزشی و تامین نیروی انسانی کارآمد استان صورت پذیرد.
دکتر فتحیان با اشاره به حذف 300 مرکز آموزشی وابسته به دستگاههای اجرایی در سطح کشور، از انجام تلاشهایی برای احیای مجدد این مراکز خبر داد و افزود: با توجه به امکاناتی که در این مراکز وجود داشت امیدواریم بتوانیم از با احیای آنها از این ظرفیت قابل توجه در اکوسیستم دانشگاه جامع علمی کاربردی بهرهمند شویم.
مراکز آموزش علمی کاربردی در نهضت ملی حل معضل بیکاری نقشی تعیین کننده دارند
عضو هیات رئیسه دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه سیاست دانشگاه در نظارت بر مراکز آموزشی، هدایتی و حمایتی است، اظهار داشت: دانشگاه به جهت حمایت مراکز آموزشی تحت نظارت خود، با اضافه کردن حدود 100 رشته جدید در پذیرش امسال سعی کرد ضمن ارتقای نقش دانشگاه در تناسب با نیازهای بازار کار، امکان توسعه فعالیت مراکز آموزشی را فراهم سازد که در نتیجه آن امروز مراکز آموزش علمی کاربردی در نهضت ملی رفع معضل بیکاری نقشی تعیین کننده دارند. وی در همین خصوص بر استفاده از ظرفیت دورههای کوتاه مدت به عنوان یکی از ارکان توسعه آموزش مهارتی تاکید کرد.
از ظرفیت نخبگان استان در برندسازی دانشگاه استفاده شود
دکتر فتحیان در خاتمه سخنان خود، با تاکید بر اینکه بهرهمندی از شایستگیها و ظرفیتهای استانی در برندسازی آموزشهای مهارتی دانشگاه ضروری است، خاطر نشان کرد مشارکت خبرگان استان، کارآفرینان و مدرسان شاخص در تصمیمسازیهای دانشگاه ظرفیت بینظیری برای تثبیت برند دانشگاه در آموزش مهارتی ایجاد خواهند کرد.
گفتنی است در این نشست، حاضران در جلسه ضمن بحث و تبادل نظر پیرامون فرصتها و کاستیهای موجود، پیشنهادات خود را برای حل مشکلات مراکز آموزش علمی کاربردی استان قزوین بیان کردند.
