روسای دانشگاه جامع علمی کاربردی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین دیدار و گفتگو کردند
دکتر فتح طاهری رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین با دکتر کلهر رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در خصوص توسعه دورههای مهارتی مقطعدار و کوتاه مدت دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین؛ دکتر فتح طاهری در این دیدار با اشاره به ظرفیتهای دانشگاه جامع علمی کاربردی در حوزه مهارتآموزی و کارآفرینی، این دانشگاه را بازوی توسعه آموزش مهارتی دستگاههای اجرایی استان خواند و افزود: در سالهای اخیر استقبال خانوادهها برای تحصیل فرزندانشان در دانشگاه جامع علمی کاربردی به منظور کسب مهارت شغلی بیشتر شده و پذیرش دانشجویان نسبت به دورههای قبل به سبب این علاقمندی افزایش داشته است.
دکتر فتح طاهری از مراکزی که در رشتههای تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان فعالیت دارند به مراکز آموزش علمی کاربردی علوم و فنون و شهرداری قزوین اشاره کرد و اظهار داشت: در صورت اعلام نیاز از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان، ظرفیت همکاری فیمابین در قالب دورههای مقطعدار و کوتاهمدت در این مراکز آموزشی که دارای امکانات و تجهیزات مطلوبی هستند وجود دارد.
دکتر کلهر رییس سازمان نظام مهندسی استان قزوین نیز در این دیدار، آموزش و ارتباط با دانشگاه را از اولویتهای این سازمان برشمرد و با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد از نیازهای ضروری سازمان میباشد، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی میتواند با برگزاری دورههای کوتاهمدت و مقطعدار در رسیدن به برخی از اهداف آموزشی کمک شایانی نماید. وی با تاکید بر ارتباط بیشتر با دانشگاه، خواستار انعقاد تفاهمنامه همکاری جهت رفع نیازهای هر دو مجموعه شد و افزود: این امر میتواند با بهره گیری از پتانسیل دانشگاه به طرح نهضت مسکن ملی استان قزوین در حوزههای معماری و سازهای کمک نماید.
در ادامه این جلسه، دکتر بابایی عضو کارگروه دورههای کوتاهمدت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، ضمن اعلام آمادگی برگزاری دورههای مورد نیاز سازمان نظام مهندسی ساختمان، پیشنهاد برگزاری نشست سهجانبه بین آموزش و پرورش و سازمان نظام مهندسی و دانشگاه جامع علمی کاربردی را ارائه کرد و گفت: با ایجاد این هماهنگی میتوانیم هنرآموزان هنرستانها را با برخی از رشتههای صنعت ساختمان آشنا و آنها را برای کسب مهارت و شغل بعد از فارغ التحصیلی آماده نماییم.
