مرکز علوم و فنون قزوین برای سومین سال پیاپی در لیست ۱۰ مرکز برتر آموزش علمی کاربردی کشور قرار گرفت
در نشست معرفی مراکز برتر آموزش علمی کاربردی که روز یکشنبه 13 تیرماه با حضور دکتر محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر محسن محمدزاده معاون نظارت و سنجش و سایر اعضای هیات رئیسه، روسای واحدهای استانی و روسای مراکز آموزش علمی کاربردی به صورت مجازی و همزمان در سازمان مرکزی و واحدهای استانی دانشگاه برگزار شد، از 10 مرکز آموزش علمی کاربردی کشور که در ارزیابی کیفی و سطحبندی سال جاری به عنوان مراکز برتر آموزشی انتخاب شده بودند تقدیر شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر محمدحسین امید رئیس دانشگاه در مراسم تجلیل از مراکز برتر آموزش علمی کاربردی از نظاممند شدن ساختار ارزیابی مراکز آموزشی این دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: طی چهار سال اخیر تلاش شده ارزیابی مراکز آموزش علمی کاربردی به صورت مستمر و سالانه و در راستای تحقق اولین برنامه راهبردی دانشگاه انجام شود.
دکتر امید همچنین به تاثیر بیماری کرونا در برخی از عوامل سطحبندی به خصوص بر فعالیتهای مرتبط با آموزش اشاره و اظهار امیدواری کرد با مشارکت و دقت نظر حوزههای متولی، افزایش سهم سامانههای دانشگاه در واکشی دادهها، بهرهمندی از نظرات خبرگان آموزشهای علمی کاربردی و توجه به خروجی این آموزشها در ارزیابیها، شاهد افزایش دقت نظر در نتایج و به دنبال آن ارتقای کیفیت آموزشهای علمی کاربردی باشیم.
دکتر شمس مدیرکل نظارت و ارزیابی دانشگاه نیز در این نشست در گزارشی از روند فرآیند ارزیابی مراکز آموزشی گفت: با توجه به ارزیابی اخیر که برای چهارمین سال انجام شده است، 487 مرکز مشمول، بر اساس زمان آغاز فعالیت و تعداد دانشجو شناسایی و ارزیابی شدند. از این تعداد بیش از 95 درصد از مراکز در فرآیند ارزیابی مشارکت فعال داشته و نسبت به تکمیل فرم¬های خوداظهاری اقدام کردند.
دکتر شمس خاطرنشان کرد: در فرآیند ارزیابی، مراکز بر اساس مدلی مشتمل بر 8 عامل، 58 ملاک و 190 نشانگر ارزیابی و با احتساب امتیازات کسب شده، تعیین سطح و در یکی از سطوح چهارگانه قرار گرفتند. سپس با توجه به سیر تحولی عملکرد سال جاری در قیاس با ارزیابی گذشته بسته به میزان تغییر نمره در یکی از حالتهای پیشرفت، مانا و پسرفت قرار گرفتند و متناسب با عملکرد از تدابیر نظارتی در قالب بسته های تشویقی، حمایتی، ترغیبی، هدایتی، تذکری، هشداری، ارشادی، اخطاری و بازدارنده برخوردار شدند. بر اساس اعلام مدیرکل نظارت و ارزیابی دانشگاه بنا بر نتایج حاصله این ارزیابی در سالجاری 220 مرکز در سطح دو (لیست مراکز سطح 2)، 241 مرکز در سطح سه (لیست مراکز سطح 3) و 26 مرکز در سطح چهار قرار گرفتند.
در این پایان این نشست از مرکز آموزش علمی کاربردی علوم و فنون قزوین که در ارزیابی سال 1400 برای سومین سال متوالی در میان 10 مرکز برتر آموزشی (لیست مراکز برتر) قرار گرفته است، با اهدای لوح سپاس تجلیل شد. دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین کسب این موفقیت را به مسئولان و کارکنان دلسوز، مدرسان توانمند و دانشجویان پرتلاش این مرکز تبریک عرض مینماید.
