شورای هماندیشی و تعامل روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان قزوین برگزار شد
شورای هماندیشی و تعامل روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان روز چهارشنبه 10 دیماه به ریاست دکتر علی فتح طاهری با محوریت بررسی گزارش تشکیل کلاسهای مجازی در نیمسال اول تحصیلی 1399-1400، پذیرش دانشجو در بهمنماه و سطحبندی مراکز آموزشی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین، دکتر فتح طاهری رئیس دانشگاه در آغاز این جلسه ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) و آغاز ایام فاطمیه، با اشاره به سالروز حماسه 9 دی این حماسه را تجدید میثاق ملت ایران با آرمانهای بلند انقلاب اسلامی عنوان و اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند «راهپیمایی ۹ دی تجلی قدرت خدا و حرکتی ماندگار در تاریخ انقلاب بود».
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین در ادامه به تشریح گزارش برگزاری کلاسهای مجازی در مراکز آموزشی پرداخت و با بیان برگزاری حدود 60 درصد از کلاسها در سامانه آموزش مجازی دانشگاه تصریح کرد: با فرض لزوم تشکیل 16 جلسه برای هر در درس، نسبت زمان کلاسهای برگزار شده به کل کلاسهای یک ترم تاکنون حدود 60 درصد بوده است که اگر تعداد جلسات را به 14 جلسه تقلیل دهیم این درصد به بیش از 70 درصد میرسد. وی تاکید کرد: هر چند این آمار ایدهآل نیست ولی با توجه به مشکلات زیرساختی و بستر اینترنتی موجود عدد قابل قبولی است.
دکتر فتح طاهری با اشاره به طرح سطحبندی مراکز آموزش علمی کاربردی، بر ضرورت توجه به معیارهای دخیل در سطحبندی مراکز آموزشی تاکید کرد و افزود: علاوه بر اینکه مراکز آموزشی باید زیرساختهای فیزیکی لازم را برای توسعه آموزش مهارتی فراهم ساخته و برنامهریزی لازم جهت مشارکت دانشجویان در جشنوارههای فرهنگی و ورزشی و المپیادهای علمی انجام دهند، ضرورت دارد در ثبت به موقع این اطلاعات در سامانههای مربوط نیز طبق شیوهنامههای ابلاغ شده اهتمام کافی داشته باشند. وی در ادامه تقویت مراکز نوآوری و برگزاری استارتاپ و رویدادهای شتاب را از معیارهای پویایی مراکز آموزشی برشمرد و از روسای مراکز آموزشی خواست برای حرکت در این مسیر برنامهریزی بلند مدت داشته باشند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود، با اعلام اینکه دانشگاه برای ترم بهمن سال تحصیلی جاری پذیرش دانشجو خواهد داشت، گفت: اینکه پذیرش دانشجو در بهمنماه در قالب تکمیل ظرفیت باشد یا پذیرش جدید هنوز قطعی نشده است ولی در صورتی که امکان حذف یا اضافه رشتههای جدید در این پذیرش فراهم شود باید با پالایش رشتهها، رشتههای جدیدی را جایگزین رشتههای کم متقاضی کنیم به نحوی که مراکز آموزشی بیشترین پوشش ممکن را از حیث تنوع رشتهها داشته باشند.
دکتر فتح طاهری در خاتمه سخنان خود خاطر نشان کرد برگزاری منظم جلسات هماندیشی با مدرسان مراکز آموزشی میتواند در احصاء مشکلات و تعیین راهکارهای رفع آن راهگشا باشد.
در ادامه این نشست، کارشناسان دانشگاه در حوزههای نظارت و ارزیابی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی، آموزش و مدرسان به بحث در خصوص سطحبندی مراکز، تقویم جشنوارههای فرهنگی و ورزشی، وام قرضالحسنه و وام شهریه دانشجویی، مشکلات ثبتنام مشروط دانشجویان و جذب مدرسان پرداختند. اعلام خبر موافقت اولیه دانشگاه با ایجاد مراکز نوآوری جهاد دانشگاهی و خانه کارگر از موارد مطرح در این جلسه بود.
پیش از خاتمه این نشست، هر یک از روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص آزمونهای مجازی پایان نیمسال، سطحبندی مراکز و ارائه گزارش در خصوص کم و کیف برگزاری کلاسهای عملی و کارگاهی پرداختند.
