از سوی بخشدار الموت غربی مطرح شد: درخواست تاسیس مرکز آموزش علمی کاربردی در بخش الموت غربی
محمدرضا مولایی بخشدار رودبار الموت غربی بعد از ظهر روز یکشنبه 20 مهرماه با حضور در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین با دکتر علی فتح طاهری دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین، در این دیدار که به منظور طرح موضوع تاسیس مرکز آموزش علمی کاربردی در بخش الموت غربی صورت گرفت، مولایی بخشدار الموت غربی با تاکید بر تنوع رشتهها و شهریه مناسب دانشگاه، تاسیس مرکز آموزش علمی کاربردی را خواست مردم منطقه عنوان و خاطرنشان کرد این اقدام در راستای برقراری عدالت آموزشی بوده و موجب کاهش محرومیت ساکنان این منطقه خواهد شد. وی با اشاره به جمعیت دائمی 21 هزار نفری و جمعیت فصلی 50 هزار نفری بخش الموت غربی، وجود مسیر کوهستانی و جمعیت قابل توجه فارغالتحصیلان مدارس این منطقه را از دلایل عمده طرح این موضوع عنوان کرد.
بخشدار الموت غربی در بیان مزیتهای نسبی منطقه الموت غربی به وجود تولیدات کشاورزی و باغی همچون برنج، فندق، خرمالو و زغالاخته اشاره کرد و افزود: در صورتی که این محصولات با بکارگیری روشهای نوین فراوری و بستهبندی عرضه شود ارزش افزوده بسیار بالایی را ایجاد میکند که این مهم جز با آموزش نیروی انسانی جوان منطقه و آشنایی آنها با روشهای علمی تولید و عرضه این محصولات محقق نخواهد شد. وی از رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خواست تا به جهت جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان منطقه و پاسخ به مطالبات ایشان دستور امکانسنجی و مساعدت در استقرار مرکز آموزش علمی کاربردی را صادر نماید.
دکتر فتح طاهری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در این نشست با بیان اینکه رسالت اصلی دانشگاه توسعه فرهنگ کارآفرینی و تربیت نیروی انسانی ماهر مورد نیاز بازار اشتغال است، اظهار داشت: به منظور تحقق این رسالت 60 درصد دروس دانشگاه به صورت عملی تدریس میشود به همین دلیل دانشجوویان ما در مقایسه با سایر دانشگاهها آمادگی بیشتری برای فعالیت در بازار کار بلافاصله بعد از فارغالتحصیلی خواهند داشت.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به تقسیمبندی رشتههای این دانشگاه در چهار گروه مدیریت و خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر، کشاورزی و صنعت، افزود: با توجه به غالب بودن فعالیتهای اقتصادی مردم منطقه الموت غربی در حوزه کشاورزی، تاسیس مرکز آموزش علمی کاربردی در گروه کشاورزی منطقی است. وی تصریح کرد: در کنار فعالیتهای کشاورزی، بکر بودن طبیعت این منطقه و جذابیت آن برای گردشگران نیز میتواند دلیل توجیهی برای ارائه رشتههای گردشگری در صورت تاسیس مرکز آموزش علمی کاربردی باشد.
در این نشست سلطانی کارشناس مسئول گسترش آموزش علمی کاربردی دانشگاه در خصوص شرایط و ضوابط تاسیس مرکز آموزش علمی کاربردی توضیحاتی ارائه کرد.
