شورای هماندیشی و تعامل روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان با محوریت آموزش مجازی برگزار شد
شورای هماندیشی و تعامل روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان روز چهارشنبه سوم اردیبهشت ماه به ریاست دکتر علی فتح طاهری با محوریت موضوع آموزش مجازی در دانشگاه به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین، دکتر فتح طاهری در این جلسه در تشریح سیاستهای کلان و اهم برنامههای دانشگاه در سالجاری، بر ضرورت تدوین و برگزاری دورههای جدید کوتاه مدت تاکید کرد و افزود: با توجه به تفویض برخی اختیارات به واحدهای استانی در خصوص تدوین و تصویب دورههای آموزش علمی کاربردی کوتاه مدت، لازم است مراکز آموزشی با استفاده از ظرفیت مدرسان و بر مبنای ماموریت خود نسبت به ارائه دورههای جدید پیشنهادی اقدام نمایند. وی با بیان اینکه سند آمایش سرزمین استان به عنوان یک سند بالادستی مبنای علمی توسعه متوازن فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی استان است، اظهار داشت: این سند نیاز آینده کسب و کار استان به نیروی انسانی را مشخص میسازد لذا معیار مناسبی برای تدوین و اجرای دورههای مقطع دار و دورههای کوتاه مدت علمی کاربردی است. رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین بازنگری برنامههای درسی و بروزرسانی سرفصلهای آموزشی را برای پویایی آموزش عالی علمی کاربردی یک ضرورت دانست و از روسای مراکز آموزشی خواست تا گروههای آموزشی را در این موضوع فعال سازند.
دکتر فتح طاهری در ادامه به مساله شیوع ویروس کرونا در کشور و بررسی تاثیرات آن بر آموزش عالی پرداخت و اظهار داشت: در مقابل اثرات منفی شیوع این بیماری بر آموزش عالی کشور، اجبار دانشگاهها در بهرهگیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای رفع خلاء ایجاد شده و آشنایی اساتید و دانشجویان با مزایای آموزش مجازی در نوع خود یک فرصت به شمار میرود تا در آینده نیز از این طریق به ارائه آموزشها بپردازیم. وی با بیان اینکه مشکلات سامانه آموزش مجازی و غیرحضوری دانشگاه از زمان استقرار تا به امروز روند کاهشی داشته است از روسای مراکز آموزشی خواست مدرسان را نسبت به بارگذاری محتوای آموزشی در قالب صوت تدریس و فایلهای آموزشی و برگزاری جلسات آنلاین رفع اشکال در بستر این سامانه ترغیب نمایند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین در خصوص دروس عملی و کارگاهی با طرح این پیشنهاد که مراکز آموزشی با رعایت ضوابط بهداشتی و فاصلهگذاری اجتماعی کلاسهای این دروس را برگزار نمایند، از روسای مراکز آموزشی خواست راهکارهای عملیاتی خود را در این خصوص مطرح نمایند.
در ادامه، هر یک از روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان به ارائه نقطه نظرات خود و بیان مشکلات موجود در سامانه آموزش مجازی دانشگاه پرداختند. فقدان پنل مدیریتی، عدم امکان ضبط کلاس برای بهرهبرداری آفلاین از آن و ارائه نشدن اپلیکیشن موبایل سامانه از جمله مشکلات مطرح شده بود. همچنین در این جلسه با توجه به پیشنهاد تقسیم کلاسهای پرجعیت به گروههای کوچکتر به منظور رعایت فاصلهگذاری اجتماعی، مقرر شد تا مکاتبات لازم با ستاد استانی پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا برای اخذ مجوز برگزاری حضوری کلاسهای عملی و کارگاهی صورت پذیرد.
