شورای هم اندیشی مدیران گروه مراکز آموزش علمی کاربردی استان تشکیل جلسه داد
شورای هماندیشی مدیران گروههای آموزشی مراکز علمی کاربردی استان عصر روز دوشنبه 23 دیماه با حضور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین در محل سالن جلسات دانشگاه تشکیل جلسه داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین، دکتر علی فتح طاهری در این نشست از مراکز فعال و مدیران گروهی که با حضور موثر و منظم خود در حوزه برنامهریزی آموزشی فعالیت دارند تقدیر و تشکر نمود و تشکیل جلسات این شورا را در راستای تصمیمسازی و بهبود تصمیمگیری در حوزه آموزش دانشگاه ضروری ارزیابی کرد و افزود: گروههای آموزشی اتاق فکر و مدیران گروه به عنوان بازوی فکری مراکز آموزشی و دانشگاه در تصمیمگیریها به شمار میروند لذا باید با حضور فعال خود در این فرآیند مشارکت داشته باشند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین گروههای آموزشی را مرجع اصلی حل مشکلات آموزشی دانشجویان دانست و اظهار داشت: برخی از مسائل مطرح شده در شورای آموزشی و کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه ناشی از عدم توجه گروه آموزشی در رعایت پیشنیازی و همنیازی و زمان ارائه دروس کاربینی و کارورزی است که با دقت نظر مدیران گروه دلسوز و آگاه به آییننامههای آموزشی این مشکلات مرتفع خواهد شد. وی تعدد مراکز آموزشی و تکثر گروههای آموزشی را از موانع اصلی حضور مدیران گروه در شورای آموزشی و کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه عنوان کرد و انتخاب چهار مدیر گروه در سطح استان در چهار گروه مدیریت و خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر، صنعت و کشاورزی را روش مناسبی برای حل این مشکل برشمرد.
در ادامه، دکتر یوسفی از مدرسان پیشکسوت و مدیر گروه کشاورزی مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قزوین به تشریح جایگاه و شرح وظایف مدیران گروه در مراکز آموزشی پرداخت.
مهندس معبودی کارشناس مسئول اداره حمایت از طرحهای پژوهش و فناوری دانشگاه نیز در خصوص لزوم ایجاد انگیزه و هدایت دانشجویان به مشارکت در طرحهای کارآفرینی و پژوهشهای کاربردی سخن گفت. وی با معرفی خدمات این اداره در جهت گسترش فرهنگ کارآفرینی از جمله استقرار کلینیک کارآفرینی در دانشگاه، بر استفاده از ظرفیت فکری مشاوران این کلینیک توسط مدرسان و دانشجویان تاکید کرد.
در این نشست، مدیران گروه آموزشی مسائلی همچون عدم فعالیت تمام وقت مدیران گروه در مراکز، ضرورت تغییر نگرش روسای مراکز نسبت به جایگاه گروههای آموزشی، عدم برگزاری کلاسها در ایام پایانی هفته، لزوم بروزرسانی کتب و منابع آموزشی و گسترش رشتههای علمی کاربردی بر مبنای آمایش سرزمین را از موضوعات قابل بررسی در دانشگاه برشمردند و راهکارهای خود را برای حل این مسائل پیشنهاد دادند.
