ارزیابی کیفی مدرسان فعال دانشگاه جامع علمی کاربردی

۲۸ آذر ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰ کد : ۱۳۵۹۵ اسلایدر اخبار
تعداد بازدید:۷۶۳
دکتر فرهودی در نشست شورای روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان قزوین اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود سه برابر تعداد داوطلبان ظرفیت خالی در دانشگاه‌ها وجود دارد که در صورت داشتن نگرش مثبت به این آمار می‌توانیم از آن به عنوان فرصتی در جهت کیفی‌سازی آموزش‌ عالی بهره گیریم.
ارزیابی کیفی مدرسان فعال دانشگاه جامع علمی کاربردی

دکتر فرهودی مشاور عالی ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی روز چهارشنبه 24 آذرماه با حضور در واحد استانی قزوین در نشست شورای روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان قزوین شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان قزوین، دکتر فرهودی در این نشست با اشاره به کاهش روند پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و وجود ظرفیت مازاد در این حوزه اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود سه برابر تعداد داوطلبان ظرفیت خالی در دانشگاه‌ها وجود دارد که در صورت داشتن نگرش مثبت به این آمار می‌توانیم از آن به عنوان فرصتی در جهت کیفی‌سازی آموزش‌ عالی بهره گیریم. وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری دانشگاه جامع علمی کاربردی 140 هزار دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی پذیرش داشته است تاکید کرد: در صورتی که در ارتقای کیفیت آموزشی موفق عمل کنیم به طور قطع این میزان پذیرش در سال آینده افزایش می‌یابد.

این مقام مسئول در تشریح ظرفیت‌های موجود در جامعه برای گسترش آموزش مهارتی به پتانسیل آموزش‌های حین خدمت کارکنان دولت اشاره کرد و افزود: با توجه به امکانات موجود در مراکز آموزش علمی کاربردی، این مراکز مجری مناسبی برای برگزاری دوره‎‌های ضمن خدمت کارکنان دولت خواهند بود و برای تحقق این مهم نیازمند هماهنگی با مجموعه استانداری‌ها و سازمان برنامه و بودجه هستیم. وی با ارائه آمار واحدهای صنفی در کشور خاطرنشان کرد: بیش از دو میلیون واحد صنفی در سطح کشور در حال فعالیت هستند که این تعداد حکایت از ظرفیت بالای بخش اصناف در توسعه آموزش مهارتی دارد.
دکتر فرهودی احیای نظام آموزش پودمانی را در جهت ظرفیت‌سازی و ارتقای جایگاه دانشگاه مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: به دلیل تفاوت ماموریت دانشگاه جامع علمی کاربردی با دانشگاه‌های نظری، بهره‌مندی از مدرسان خبره و صاحب صلاحیت ضروری است و در این راستا دانشگاه در نظر دارد که مدرسان فعال را ارزیابی کیفی نماید.
در ادامه این نشست روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان در خصوص استراتژی کلان دانشگاه، ادغام مراکز، ماموریت گرایی، دوره‌های کوتاه مدت و تک پودمان، بازنگری در سرفصل‌های آموزشی و سامانه سجاد به بیان نظرات خود پرداختند.

گفتنی است در خاتمه این نشست از آقایان کاشی و هدایتی آینده به عنوان فناوران برتر دانشگاه، از مرکز آموزش علمی کاربردی علوم و فنون قزوین که در میان غرفه های نمایشگاه استانی هفته پژوهش و فناوری رتبه دوم را کسب نموده است و از مراکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر، نیرومحرکه و مهرام به جهت حضور فعال در این نمایشگاه با اهدای لوح سپاس و هدیه تقدیر شد.