اولین نشست شورای سیاستگذاری هفته پژوهش و فناوری در واحد استانی قزوین تشکیل شد
در این نشست ضمن تاکید بر ارسال آثار و دستاوردهای پژوهشی جدید مقرر گردید مراکز آموزش علمی کاربردی پژوهشهای یکسال گذشته خود را برای ارزیابی به واحد استانی ارسال نمایند.
اولین نشست شورای سیاستگذاری بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری به ریاست دکتر آراسته سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین و با حضور جمعی از روسا و معاونان آموزشی و پژوهشی مراکز آموزش علمی کاربردی استان روز دوشنبه هفدهم آبانماه در سالن جلسات واحد استانی تشکیل شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان قزوین، در آغاز این نشست که هدف از آن ایجاد هماندیشی و تعیین خط مشی در خصوص برنامههای دانشگاه در هفته پژوهش و فناوری بود، دکتر آراسته به تشریح آییننامه برگزاری هفته پژوهش و فناوری در استانها پرداخت و عنوان کرد: امسال دانشگاه بینالمللی امام خمینی (ره) وظایف اصلی را در مدیریت ستاد هفته پژوهش و فناوری بر عهده دارد با این تفاوت که بر خلاف سنوات گذشته، دانشگاهها، پارک علم و فناوری استان و ارگانهای ذیربط همچون استانداری و سازمان آموزش و پرورش نیز هر کدام مسئولیت انجام بخشی از امور را بر عهده گرفتهاند. وی در خصوص افزود: اینجانب به عنوان سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مسئولیت کمیته علمی ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری را بر عهده دارم که وظیفه آن نظارت بر کیفیت برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری و تعیین معیارهای ارزیابی شرکتکنندگان و انتخاب برگزیدگان پژوهش و فناوری استان است.

دکتر آراسته با تاکید بر حضور فعالانه مراکز آموزش علمی کاربردی استان در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری امسال اظهار داشت: آثار و دستاوردهای پژوهشی منتخب باید مربوط به فعالیتهای پژوهشی یکسال گذشته مراکز باشد و آنچه که اهمیت دارد نرخ تغییرات و پیشرفت مراکز در طی یکسال از حیث پژوهشهای منتهی به فناوری است.
سرپرست واحد استانی قزوین با برشمردن شاخصهای محاسبه امتیاز اساتید پژوهشگر در دانشگاهها و مراکز آموزشی، در خصوص انتخاب پژوهشگر برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثریت مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی به صورت پاره وقت تدریس دارند میبایست ضمن حفظ چک لیست امتیازات، در امتیازدهی به آنها تعدیل صورت گیرد.
در ادامه، روسای مراکز آموزش علمی کاربردی به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص فضای نمایشگاه، نحوه انتخاب آثار و دستاوردهای برتر پژوهشی مراکز و نقاط ضعف و قوت نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری سال گذشته پرداختند و سپس مقرر گردید مراکز آموزش علمی کاربردی پژوهشهای یکسال گذشته خود را به منظور ارزیابی به واحد استانی ارسال نمایند.
