تشریح سیاستهای کلان دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال تحصیلی آینده توسط سرپرست واحد استانی قزوین
در این جلسه برنامهها و سیاستهای کلان مطرح شده در سی و نهمین گردهمایی هیات رئیسه و روسای واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی تشریح شد.
در جلسه شورای اداری واحد استانی قزوین که صبح روز چهارشنبه 30 تیرماه به ریاست دکتر دانشکار آراسته سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان قزوین و با حضور کارکنان این واحد برگزار شد، برنامهها و سیاستهای کلان مطرح شده در سی و نهمین گردهمایی هیات رئیسه و روسای واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی تشریح شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان قزوین، دکتر دانشکار آراسته در این جلسه با بیان اینکه گسترش دورههای کوتاه مدت و تک پودمانها الویت دانشگاه در آینده است، اظهار داشت: نیاز به ارتقای سطح مهارت و دانش عملی نیروی انسانی کشور متناسب با مطالبه بازار کار از یک سو و نقش دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان دانشگاه نسل سوم در توسعه مهارتها از دیگر سو بر درستی این سیاست صحه میگذارد. وی افزود: البته دانشگاه جامع علمی کاربردی نسبت به مشکلات و موانع موجود در این رابطه آگاهی دارد که بخشی از آن با اصلاح ضوابط و دستورالعملها قابل رفع است.
سرپرست واحد استانی قزوین با اعلام اینکه تعداد ده هزار و 670 کدرشته محل در کل کشور برای سال تحصیلی 95 دانشگاه ارائه خواهد شد، گفت: از مجموع دوازده هزار و 700 کدرشته محل پیشنهادی توسط مراکز آموزش علمی کاربردی کشور، 16 درصد آنها به دلیل غیرمهارتی بودن توسط موسسات علمی کاربردی، واحدهای استانی و سازمان مرکزی دانشگاه حذف شده است.

دکتر دانشکار آراسته با تاکید بر توجه مراکز آموزش علمی کاربردی به رشتههای مهارتی خاطرنشان کرد: سیاست دانشگاه حذف رشتههای نظری و غیرمهارتی از نظام آموزشی دانشگاه در یک بازه زمانی منطقی است، لذا مراکز آموزشی باید در تدوین دورههای آموزشی مهارت محور جدید اهتمام لازم را بخرج دهند.
این مقام مسوول اقدامات فرهنگی و ایجاد فضای نشاط آور در مراکز آموزش علمی کاربردی را از دیگر مباحث مطرح شده در سی و نهمین جلسه شورای روسای واحدهای استانی عنوان کرد و افزود: در این جلسه از تخصیص سرانه فرهنگی از طرف وزارت علوم به دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داده شد که ما این خبر را به فال نیک گرفته و امیدواریم در تحرکبخشی به اقدامات فرهنگی واحدهای استانی و مراکز آموزشی مثمر ثمر باشد.
سرپرست واحد استانی قزوین در خصوص دورههای تحصیلات تکمیلی در دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: رویکرد دانشگاه در این مورد، ارائه دوره صرفا برای دانشجویانی است که در یک پروژه کاربردی خاص که برای حل یک مساله مشخص تعریف شده است نیازمند اساتید راهنمای خبره و ماهر باشند، بنابراین در دانشگاه جامع علمی کاربردی دوره تحصیلات تکمیلی مشابه سایر دانشگاهها برگزار نخواهد شد.
توجه به کیفیت آموزشی و نحوه برگزاری دروس کارآموزی و کاربینی، سازماندهی مجدد ساختار اداری و مالی دانشگاه و لزوم حمایت از برگزاری نمایشگاههای معرفی دستاوردهای دانشجویی و استارتاپ ویکند از دیگر مباحث مطرح شده توسط سرپرست واحد استانی قزوین در این جلسه بود.
در ادامه این جلسه نیز کارشناسان واحد استانی به بیان نقطه نظرات خود در خصوص موضوعات عنوان شده پرداختند.
