معاون سنجش، خدمات آموزشی و دانشجویی دانشگاه در شورای اداری واحد استانی قزوین عنوان کرد: واحدهای استانی چشم بینای دانشگاه به شمار می‌روند

۰۲ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰ کد : ۱۳۳۶۱ اخبار شیرپوینت
تعداد بازدید:۴۶۸
شورای اداری دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان قزوین ظهر روز شنبه 31 مردادماه با حضور دکتر علایی نوین معاون سنجش، خدمات آموزشی و دانشجویی و جمعی از مدیران ستادی دانشگاه برگزار شد.
معاون سنجش، خدمات آموزشی و دانشجویی دانشگاه در شورای اداری واحد استانی قزوین عنوان کرد: واحدهای استانی چشم بینای دانشگاه به شمار می‌روند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان قزوین، در ابتدای این جلسه دکتر مهدوی نیری سرپرست واحد استانی قزوین در سخنانی ضمن تشکر از حضور دکتر علایی نوین و هیات همراه ایشان در استان قزوین ابراز امیداواری کردند که این حضور زمینه‌ساز درک بهتر ظرفیت‌های استان در امر استقرار مطلوب نظام آموزش مهارتی باشد.

دکتر علایی نوین معاون سنجش، خدمات آموزشی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی سخنان خود را با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته توسط سرپرست و کارکنان واحد استانی قزوین آغاز کرد و افزود: بر اساس گزارش‌های واصله، این واحد استانی از زمان استقرار مدیریت جدید توانسته‌ است گام‌های مناسبی در جهت پیشبرد اهداف دانشگاه بردارد. وی مهمترین هدف دانشگاه را استقرار نظام آموزش مهارتی عنوان کرد و اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری بارها اعلام فرموده‌اند اقتصاد مقاومتی به عنوان رکن اصلی سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران تعریف شده است و از این منظر، ضرورت آموزش مهارت‌محور و کاربردی به دلیل نقش بی بدیلی که در پرورش نیروی انسانی کارآفرین و خلاق دارد تعیین خواهد شد.

جلسه شورای اداری دانشگاه

دکتر علایی نوین در ادامه سخنان خود، ویژگی‌های علمی و شخصیتی ریاست عالی دانشگاه را برشمرد و گفت: شخصیت علمی و فرهیخته دکتر اخباری در کنار انگیزه مثال‌زدنی و تلاش خستگی‌ناپذیر ایشان الگویی برای تک تک کارکنان این مجموعه بزرگ خواهد بود که در مسیر تحقق اهداف دانشگاه از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

معاون سنجش، خدمات آموزشی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه به جایگاه و اقدامات صورت گرفته در این معاونت پرداخت و تصریح کرد: دانشجویان از زمان انتخاب دانشگاه جامع علمی کاربردی برای تحصیل تا زمان فارغ‌التحصیلی با معاونت سنجش، خدمات آموزشی و دانشجویی ارتباط تنگاتنگی خواهند داشت در نتیجه بهبود سیاست گذاری و فرآیندهای اجرایی این معاونت ضروری است. وی سیاست تفکیک «شورای آموزشی و کمیسیون موارد خاص» و تشکیل دو «شورای تخصصی آموزشی» و «شورای تخصصی بررسی موارد خاص» را در راستای افزایش کارآمدی دانشگاه دانست و بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و تجربی دانشگاه‌ مادر در شوراهای تخصصی واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد.

دکتر علایی نوین در بحث تعریف دوره‌ها و پودمان‌های علمی کاربردی، هدف نهایی دانشگاه را تربیت دانش‌آموخته کارآفرین عنوان و تاکید کرد: مراکز آموزشی بر اجرای دوره‌ها مطابق با سرفصل‌های تدوین شده توسط دانشگاه اهتمام جدی داشته باشند و توجه نمایند که اجرای دروس عملی به صورت تئوری بر خلاف رسالت دانشگاه و غیر قانونی است. وی افزود: در این خصوص واحدهای استانی به عنوان چشم بینای دانشگاه موظف هستند با برگزاری بازدیدهای دوره‌ای و سرزده کنترل لازم را انجام دهند.

جلسه شورای اداری دانشگاه

معاون سنجش، خدمات آموزشی و دانشجویی دانشگاه از دروس کارورزی و کاربینی به عنوان ظرفیت‌های تحصیل در این دانشگاه برشمرد و خاطرنشان کرد: 480 ساعت حضور در محیط واقعی کسب و کار و تجربه اندوزی از پرسنل شرکت‌های صنعتی و مراکز ارائه خدمات فرصت مغتنمی برای دانشجویان پدید می‌آورد که پس از دوره تحصیل با آمادگی بیشتری وارد محیط کسب و کار شوند.

دکتر علایی نوین در خاتمه سخنان خود بر اجرای دقیق بخشنامه‌های ارسالی از سازمان مرکزی به واحدهای استانی و مراکز آموزشی تاکید کرد.

شایان ذکر است دکتر علایی نوین معاون سنجش، خدمات آموزشی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی به همراه مدیرکل امور دانش‌آموختگان، مدیرکل امور دانشجویی، مدیرکل خدمات آموزشی و جمعی از کارشناسان این معاونت در سفری یکروزه به استان قزوین ضمن دیدار با حجت الاسلام و المسلمین دکتر عابدینی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، در جلسه‌ای با روسای سازمان صنعت، معدن و تجارت، پارک علم و فناوری، اتاق اصناف استان و در جلسه دیگری با روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان قزوین گفتگو کرد.