Aryanic
صفحه اصلي > اخبار 

اخبار > کیفیت‌بخشی به آموزش عالی کشور در گرو جایگزینی فرهنگ دانشجو محوری به جای دانشجو سالاری است

 


  چاپ        ارسال به دوست

دکتر دانش‌کار آراسته در نشست شورای هماهنگی منطقه چهار دانشگاه:

کیفیت‌بخشی به آموزش عالی کشور در گرو جایگزینی فرهنگ دانشجو محوری به جای دانشجو سالاری است

دکتر دانش‌کار آراسته در چهارمین نشست شورای هماهنگی منطقه چهار دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور که با هدف بهره‌مندی از توانمندی‌های فکری و اجرایی اعضای این شورا به میزبانی واحد استانی قزوین برگزار شد، بیان داشت: کیفیت‌بخشی به آموزش عالی کشور در گرو جایگزینی فرهنگ دانشجو محوری به جای دانشجو سالاری است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان قزوین، رئیس واحد استانی قزوین در تبیین فرهنگ دانشجو محوری به اصل بنیادی کیفیت آموزشی اشاره کرد و افزود: دانشجو محوری به معنی بسیج همه امکانات برای ازائه آموزش‌های با کیفیت به دانشجو است در حالیکه دانشجوسالاری جذب دانشجو به هر نحو ممکن به قیمت قربانی کردن کیفیت آموزشی است.

این مقام مسئول نقش و جایگاه ممتاز اساتید در ارتقای کیفی دانشگاه را یادآور شد و اظهار داشت: در پالایشی که در واحد استانی قزوین در حال انجام است از میان بیش از هزار مدرس علمی کاربردی استان، 464 مدرس به دلیل عدم نیاز مراکز، مغایرت با مقررات و همچنین استانداردهای کیفی حذف خواهند شد.

دکتر دانش‌کار آراسته ابلاغ بهنگام و اجرای دقیق تقویم آموزشی را در ایجاد نظم در مراکز آموزشی ضروری دانست و زمانبندی پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جاری را مناسب ارزیابی کرد. وی اضافه کرد: حذف رشته‌های بدون متقاضی در ترم بهمن سالجاری و یکپارچه‌سازی منابع و مراجع آموزشی به تناسب هدف‌گذاری ارائه رشته را از برنامه‌های ضروری و کوتاه مدت دانشگاه برشمرد.

رئیس واحد استانی قزوین در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از تشکیل جلسات این واحد با مدیران گروه‌های آموزشی مراکز علمی کاربردی استان داد و هدف آن را فعال‌ نمودن مدیران گروه در فرآیند طراحی رشته‌های جدید متناسب با نیاز بازار کار، تدوین تک پودمان و تک درس و برقراری ارتباط با سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی عنوان کرد.

دکتر دانش‌کار آراسته در خاتمه سخنان خود تشکیل کارگروه‌هایی در ذیل شورای هماهنگی منطقه بر حسب موضوعات و به اقتضای مشکلات موجود در منطقه را پیشنهاد کرد و در جهت اثربخشی این کارگروه‌ها اضافه کرد: با دعوت از متخصصان و اساتید سایر دانشگاه‌ها می‌توان ظرفیت کارشناسی این گارگروه‌ها را ارتقا بخشید.


١٥:٢٩ - شنبه ١٥ مهر ١٣٩٦    /    عدد : ٢٨٢٧٠    /    تعداد نمایش : ٢٧